|
Porovnávacie tabuľky ATI Radeon 8500, 9000
a 9000 PRO
CodeCreatures
Benchmark PRO
|
No AA,
Trilinear filtering
|
ATI Radeon 9000
|
1063
|
ATI Radeon 9000 PRO
|
1018
|
ATI Radeon 8500
|
1532
|
GL eXcess
v. 1.1a
|
Default
1024 x 768 x 32 @ 85 Hz
|
ATI Radeon 9000
|
5158
|
ATI Radeon 9000 PRO
|
5003
|
ATI Radeon 8500
|
5892
|
3D Mark 2001 SE
+ patch 330
|
No AA, Trilinear
1024 x 768 x 16
|
No AA, Trilinear
1280 x 1024 x 16
|
No FAA, Trilinear
1600 x 1200 x 16
|
ATI Radeon 9000
|
9291
|
6725
|
5222
|
ATI Radeon 9000 PRO
|
10 161
|
7505
|
5850
|
ATI Radeon 8500
|
11 618
|
9479
|
7648
|
Temple Mark
|
1024 x 768 x 32 @ 85 Hz
|
1280 x 1024 x 32 @ 85 Hz
|
1600 x 1200 x 32 @ 75 Hz
|
ATI Radeon 9000
|
86,8
|
56,5
|
40,8
|
ATI Radeon 9000 PRO
|
90,2
|
63,9
|
43,9
|
ATI Radeon 8500
|
129
|
87,9
|
63,8
|
Village Mark
|
1024 x 786 x 32 @ 85 Hz
|
1280 x 1024 x 32 @ 85 Hz
|
1600 x 1200 x 32 @ 75 Hz
|
ATI Radeon 9000
|
53
|
34
|
23
|
ATI Radeon 9000 PRO
|
55
|
37
|
26
|
ATI Radeon 8500
|
111
|
72
|
48
|
Rozdiel medzi Radeon 8500 a 9000
V porovnaní s čipom Radeon 8500 sú na karte
Radeon 9000 tieto zmeny:
-
Namiesto 2
texturovácich jednotiek je na novom čipe len 1 texturovacá jednotka.
-
Vylepšená
( Pixel & Vertex Shader ) jednotka, ktorá sa používa v hrách
určených pre DirectX 8.x (umožňuje vytvárať veľmi realistické grafické efekty
v reálnom čase, napr. rôzne svetelné efekty, zrkadlové odrazy, efekt
vody...). Táto jednotka bola v podstate prebraná z výkonnejšieho
čipu Radeon 9700, takže v hrách, ktoré využívajú hlavne funkcie ( Pixel
& Vertex Shader ) jednotky, sa Radeon 9000 hravo vyrovná čipu Radeon 8500
a v niektorých prípadoch ho dokonca prekonáva.
-
( FULLSTREAM )
je názov pre nový spôsob spracovania videa na čipoch od firmy ATI.
Jednoducho povedané, funkcia spracováva (prehrávanie). Videa, ktorú mal
doteraz na starosti čip ( Rage Theater ), bola presunutá na už spomínanú
jednotku (Pixel & Vertex Shader). Ako najviac viditeľná a použiteľná
funkcia je tzv. vyhladzovanie videa. Určite každý pozná kockaté prehrávanie
videa, hlavne pri klipoch Real Media, ktoré je spôsobene veľmi vysokou
kompresiou. Funkcia FULLSTREAM robí
v podstate vyhladzovanie hrán pri prehrávaní videa, niečo na spôsob
vyhladzovania hrán v 3D hrách, čim obraz získava na kvalite.
|